THE WEEKEND + FJELLTUR 28.06.2015

Hei fine lesere.

Tenkte jeg skulle blogge et lite innlegg nå mens jeg ennå er på besøk med bestemor, før jeg skal hjem. Siden jeg ikke får blogget noe særlig hjemme, så gjør jeg det når jeg er på besøk hos bestemor. I sommer skal jeg blogge mye, og holde dere oppdatert om hvordan ferien min er/blir. For når jeg kommer til mamma, har jeg kjempe bra nett hele tiden. Nå har jeg bare 3 arbeidsdager igjen så tar jeg endelig ferie, og det skal bli utrolig deilig med ferie nå! Skal bli så deilig å få slappet av sammen med familien min og venner. Håper på mye sol i ferien, i år skal jeg få farge, tihi! Reiser til mamma på mandag, tidlig morgon med buss. Skal ha med meg Hellesyltdagene før jeg reiser på ferie. Så blir det nok en liten ukestur til Bergen siste ferieuka mi, for å treffe venninner der :) Det blir bra!

The Weekend.

Denne helgen har vært ganske rolig og fredelig. Fikk forresten overraskelsesbesøk av mamma og lillebroren min forrige mandag, og ante ingenting. Det var utrolig koselig! De reiste hjem fredagen, noe som var litt trist, og vart jo litt tomt og stusselig når dem reiste hjem. Men jeg ser dem jo snart igjen, så det går nå bra :) Vi koste oss masse de dagene dem var her iallefall! Så fikk jeg besøk av ei god venninne senere på kvelden, det var også utrolig koselig. Vi pratet, spiste litt godis og hadde det veldig koselig. Lørdag gjorde jeg igrunn veldig lite, så Pretty Little Liars så og si hele dagen, hehe! Totalt hektet på den serien der! De som ikke har sett den, jeg anbefaler på det sterkeste å se den, du kommer garantert til å bli hektet. :)

I går ble det nok en fjelltur. Det er så deilig å komme seg ut å bevege seg i skog og mark. Vi har så flott natur her i Norge. Spesielt her jeg bor. Høye fjell og flotte fjorder, her er rett og slett vakkert! :) I går ble det trimmtur til Lievarden, og det var en fantastisk fin tur og det føltes så godt når jeg kom hjem. Du får en sånn skikkelig god følelse inni deg når du har klart å fullføre noe, eller vært ute å beveget deg/trimmet. Jeg har blitt ekstremt glad i å gå fjellturer og andre turer, er så godt for både kropp og sjel. Og man får ikke minst klarnet tankene litt også får man frisk luft i tillegg. Og ingenting er bedre enn fjell luft. Jeg sover så godt til natta når jeg har gått en lang og god fjelltur på dagen :) Har hatt en veldig fin helg. Neste helg braker det løs med Hellesyltdagene, og det gleder jeg meg til. Er så lenge siden jeg har vært ute å vært sosial sammen med vennene mine, så det blir ekstremt bra, håper jeg iallefall! :)

Her er noen bilder fra fjellturen i går:

Selfie på toppen hører med!

Overse valkene mine, er de jeg skal ha bort! ;)

-Hva har dere gjort i helgen?
-Går du mye fjellturer/turer?
-Har dere noen spesielle planer i ferien?

Ha en fin mandagskveld videre! :)
- Julianne.

KJOLEFAVORITTER - NELLY

Hei flotte fantastiske lesere.

Jeg tenkte at jeg nå kunne lage et innlegg om mine nye kjolefavoritter hos nelly. Jeg elsker nelly, finner alltid noe fint som jeg liker der, men bestiller skjeldent med tanke på at størrelsene kan være små i enkelte klær. Det er litt sånn at enten så er de små i størrelse og jeg må gjerne ha XL i størrelse, mens andre ganger kan de være stor i størrelse og da får jeg også på meg medium og large. Men grunnen til at jeg skjeldent bestiller på nett er fordi jeg må prøve klærne før jeg kjøper. Men er noen ganger jeg har tatt sjansen, også har det faktisk passet :) Men nå skal jeg vise dere mine nye kjolefavoritter.

Så mange flotte og fantastiske kjoler, virkelig! Har så lyst på alle, hehe. Skal absolutt bestille meg noen nye kjoler en dag snart, alltid morro med litt nytt i klesskapet. :)

Nå er det endelig helg igjen og det er så deilig. Den skal nytes! Og nå har jeg bare 4 arbeidsdager igjen så tar jeg endelig ferie i 4 uker og det skal bli så deilig med ferie, kjenner det virkelig skal bli godt med litt ferie og den skal virkelig nytes! :) Noen av dere har kanskje allerede ferie, og må si jeg misunner dere bittelitt. Men snart blir det ferie på meg også! :) Håper dere har hatt en fin ferie så langt og at den fortsetter like bra resten!

-Hvilken kjole likte  dere best?
-Handler dere mye på nett?

Ha en fortsatt fin torsdagskveld alle!

- Julianne.

LONG TIME, NO SEE + NYTT DESIGN&HEADER.

Hei fine lesere.

Beklager så meget for at det har vært lite blogging de siste ukene, men har vært ganske opptatt og ikke fått så mye tid til å blogge. Men tenkte jeg skulle blogge litt om hva som har skjedd siden sist. Det blir mye blogging i sommerferien ihvertfall.

De siste ukene har jeg jobbet, vært litt sammen med venner og gått fjellturer. Nå jobber jeg halv dag, fra 8-12 frem til ferien. Og det er faktisk utrolig deilig å bare jobbe fire timer mandag-torsdag. Jeg har så mye mer overskudd nå til å gjøre ting etter jobb enn før, og det er ganske greit! Får tid til å gjøre mye mer hjemme, og til å gå turer og trene.

Her er et bilde fra fjellturen/skogsturen til Skøtungene(som det heter) på fredag.
Jeg har nå bare 8 dager igjen å jobbe før jeg endelig kan ta sommerferie i 4 uker, og det ser jeg så frem til. Og ferien skal nytes fullt ut sammen med familie og venner. Jeg reiser til mamma mandag 6.juli og blir nok der i ett par uker ihvertfall, og det gleder jeg meg til. Også vurdere jeg en ukestur til Bergen i løpet av ferien, men aner ennå ikke når det blir, så det er noe jeg må begynne å finne ut og planlegge.

Nytt design & header.

Jeg har igjen ordnet meg nytt design og ny header. Jeg synes dette designet var ganske fint og laget også en ny header som jeg igrunn ble veldig fornøyd med. Føler jeg bare blir flinkere og flinkere til å lage headere og synes også jeg synes også det er morro å lage headere.

Helgen.

Denne helgen har vært ganske rolig og fin. Startet som sagt helgen med en skogstur/trimmtur til skøtungene sammen med støttekontakten min. Synes det er så deilig å komme seg ut å gå i naturen. Vi har så fin natur her i Norge, og skjønner ikke at vi ikke bruker naturen vår mer. Etter trimmturen måtte jeg handle litt før jeg skulle hjem. Måtte handle inn til kaka jeg skulle lage og litt anna diverse. Gikk ganske kjapt i dusjen når jeg kom hjem før jeg startet med å bake kake. Mens kaken sto i ovnen så støvsugde og vasket jeg over stuegulvet og kjøkkengulvet. En kjapp helgevask! Resten av fredagen gikk til avslappning og kos med kaninen min! :)

Olebrumkake! Namnamnam! :)

I går slappet jeg av hele dagen, gjorde absolutt ingenting. Satt bare å så på Pretty Little Liars og koste meg med det. Fikk besøk av bestevenninna mi Anja på kvelden i går, og det var så koselig. For det er ikke ofte hun kommer å besøker meg, er stortsett jeg som besøker henne. Så var veldig koselig at hun ville komme å besøke meg. Vi koste oss med frukt & kake og pratet om alt og ingenting. Så deilig å kunne ha henne litt for meg selv, for det skjer ikke så ofte! :)  Etter at hun hadde vært på besøk, så jeg mer Pretty Little Liars og koste meg med kaninen min. Som var overraskende kosete, er ikke ofte han vil kose så mye som det han gjorde i går, koselig! :)

Min fineste! <3

I dag har det vært en helt nydelig dag. Sommeren har endelig kommet hit til Stranda/sunnmøre også, og det er så deilig! Det har så og sei vært vindstille og veldig varmt. Så i dag har jeg spist is og drukket en Milkshake, det er lov når det er så varmt! :) Sola skinner faktisk ennå, og himmelen er helt lyseblå, med veldig lite skyer. Så deilig! :) Nå er jeg hos bestemor, så det er derfor jeg kan få blogget litt nå, siden her er det så mye bedre nett enn jeg har hjemme. Skal være her til i morgen tidlig, da skal jeg ta bussen hjem og på jobb kl. 8! Måtte bli sånn i dag siden Jan reiste til Stryn i stad og kommer ikke hjem før i morgen, så derfor må jeg være her i natt. Men det går jo greit det! :)

Litt bilder fra denne nydelige dagen! <3

Nå skal jeg se om jeg får sett VG-lista 2015 på nettet, siden jeg ikke fikk sett i går :) Så vi får snakkes siden! Kanskje det kommer et lite mote-innlegg litt senere, det får jeg se litt ann :)

-Hva synes du om det nye designet og den nye headeren?
-Hvordan har deres helg vært?

Julianne.

THE WEEKEND.

♥Hei på dere.

Jeg tenkte jeg skulle oppdatere dere litt om hvordan helgen min har vært. Og for å si det slik, så har det vært ei veldig rolig helg, og det er så deilig. Jeg planlegger aldri helgene, jeg tar ting som det skjer, tar det på sparket. Jeg har aldri vært en person som planlegger i forveien. Er så greit å bare ta det som det kommer, og finne ut hva man skal gjøre underveis. Men nok om det, hehe!

♥Fredag: Hadde siste samtalen med terapeuten min(som jeg har snakket litt med en del ganger) denne fredagen. Hun skal snart ut i permisjon, siden hun er gravid, så derfor vi måtte avslutte nå. Men det går jo greit! Nå får jeg hjelp fra flere, så da tenker jeg det holder med de jeg har nå. Etter møtet/samtalen var ferdig møtte jeg støttekontakten min på Biffhjørnet(restaurant/café) for å spise litt lunsj. Hun kjørte meg hjem etterpå så jeg skulle få hente turskoene mine og treningsklærne mine hjemme. Samtidig som jeg fikk hentet det jeg skulle, så hjalp hun meg og klippe klørne til kaninen min, noe som var veldig greit at hun hjalp til med. Er mye enklere å klippe når man er 2, for da kan den ene holde og den andre klippe. Så hun holdt og jeg klippet. Så han ble en stk glad kanin etterpå. Selvom han hater det, så er han så glad når det er gjort. Det må bare gjøres, om han vil eller ei, hehe!

Bildet ble tatt på fredag, så teksten er fra da! :p

I 6 tiden plukket venninnen min Sunniva meg opp, siden vi skulle ut på en trimmtur. Det var en veldig flott tur til Skøtungene(som det heter der). Det er så utrolig deilig å komme seg ut å bevege kroppen, man får så god samvittighet etterpå. Og det gjør godt for både kropp og sjel. Og det er den beste trimmen/treningen du kan få, faktisk! De sier at fjellturer og vanlige turer er de beste måtene å gå ned i vekt på. Har jeg ihvertfall hørt! Så det kommer til å bli mange turer fremover, og i sommerferien osv. Og til høsten skal jeg få kjøpt meg medlemsskap på treningssenteret her. Jeg gidder ikke å kjøpe nå, siden det ikke er så lenge til sommerferien, for jeg kommer ikke til å være hjemme, og da er det ikke vits! Så det får jeg se om jeg får ordnet når jeg kommer hjem fra ferie. :)     Uansett så var det en kjempe flott trimmtur. Jeg var så sliten etterpå at jeg gikk å la meg i 11-tiden. Men var deilig å legge seg sliten, faktisk, man sover så mye bedre da om man er veldig sliten. I hvertfall jeg!

Her var jeg komt opp på toppen! Og da måtte jeg ha en selfie på toppen.

Flott utsikt på toppen! Åh, for en flott plass jeg bor på♥

Møtte på et cruisship på vei tilbake!

Her var vi komt ned igjen til bilen, og jeg satte meg ned på veien for å tøye ut og måtte ha et fullført-selfie!

I går var det en veldig rolig lørdag, hvor jeg bare slappet av og koste meg. På kvelden gikk jeg en tur opp til bestevenninna mi! Bestemor&Jan var i går på hotellet på noe greier der, så da fant jeg ut i stedet for å sitte i leiligheta alene, så gikk jeg opp til bestevenninna mi. Det var kjempe koselig!  Vi snakket og så på filmen Divirgent. Den filmen er utrolig bra, og må bare få til å se film nr 2 snart! I halv 1 tiden ruslet jeg hjem igjen og la meg i 1-halv 2 tiden. Flott lørdagskveld med den aller beste!♥

Har desverre ikke noen bilder fra i går. Jeg er så dårlig på å ta bilder osv av meg og venner. Men jeg legger med disse bildene av meg selv x)

I dag blir det bare en rolig dag inne med filmer/serier, blogging, pledd og musikk, siden det bare regner ute. Hadde lyst til å gå en ny fjelltur i dag, men ser ut som det ikke blir i dag i hvertfall, når jeg ser hvor mye det regner og at det har regnet i ett sett nå de siste timene. Så blir nok bare innedag i dag, så kanskje jeg kan få til en tur i morgen, lov å håpe! :) Men i følge værmeldingene så skal det regne hele uken, og det er noe dritt. Spesielt når jeg har tenkt å trimme masse! Typisk det..

Jeg håper dere alle har hatt en super flott helg, og at dere har kost dere mye i helgen! :) Og at dere får en ny flott uke.
-Hva har dere gjort i helgen?:)

Btw, husk spørsmålsrunden! Jeg har den gående til neste helg :)

SPØRSMÅLSRUNDE

♥Hei.

Som jeg nevnte i innlegget i går, så tenkte jeg å starte en spørsmålsrunde i dag. Tenkte det kunne være på tide med en ny runde med spørsmål. Synes det er morsomt med spørsmålsrunder. Og dere får jo da bli litt kjent med meg også.  Det er mulig jeg svarer på videoblogg, men det får jeg se ann :)  Er ikke så glad i å høre og se meg selv på video. Og har heller ikke noe særlig kamera å filme med anna enn med mobilen. Men jeg ser hva jeg finner ut. Svar på spørsmålene blir det uansett hvordan jeg svarer.  Håper dere har mange flotte og bra spørsmål til meg :)

Håper dere får en super helg alle sammen!

HVILKEN HEADER?

♥Hei flotte, fine lesere.

Jeg har nå laget meg to nye headere som jeg tenkte dere skulle være med å avgjøre hvilken header jeg skal bruke. Jeg er ikke den beste til å lage headere, men ligger sånn midt på treet. Er ikke så lenge siden jeg lærte meg å lage skikkelige headere. Lærte det faktisk via youtube, utrolig nok! Er så mye man kan lære via youtube, det er virkelig en god læringsskilde.  Stem i vei! Den headeren som får flest stemmer kommer jeg til å bruke.

♥Header nr1.

♥Header nr2.

-Hvilken header synes du var finest?

I morgen tenkte jeg å sette i gang en spørsmålsrunde, og kanskje svarer jeg på videoblogg men det får jeg se litt ann. Håper dere vil like det! :)
Håper dere får en fin fredag i morgen! Jeg har fri, og det er så deilig :)

WELCOME JUNE.

♥Hei kjære flotte fantastiske lesere.

Tenk, nå er vi allerede kommet til Juni, og det er nå sommeren starter. Månedene går så utrolig fort at jeg knapt rekker å blunke før det er en ny måned. Første sommer måneden er i gang, men er likevell ikke mye sommer ute. Regner, regner og regner! Så utrolig kjedelig. Jeg vil ha sol og sommer. Synes det har vært nok regn denne mai måneden, fysj. Men håper sola kommer snart og blir leeenge!  Var så utrolig vått og kaldt når vi var ute i barnehagen i dag, brr. Var ferdig på jobb kl. 12, så nå sitter jeg å slapper av og prøver å få i meg varmen igjen og skal snart se den nye episoden av Pretty Little Liars som hadde sommerpremier i USA i går. Åh, som jeg gleder meg til å se. Er så utrolig herlig at PLL vil gå hele sommeren. Gleder meg til å få vite hvem -A/Charles er!! Verdens beste serie!

June, please be good!

Nå fremover skal jeg virkelig prøve å få blogget mer, også i ukedagene, ihvertfall når internetten vil sammarbeide. Sånn at det ikke går så lenge mellom hver gang jeg blogger. Sånn at jeg oppdaterer ihvertfall annen hver dag. Hva tror dere om det?

I morgen kl. 12 tar jeg ENDELIG helg igjen, og det skal bli så deilig. Tror jeg bare skal slappe av denne helgen også, og kanskje gå en tur viss været tillater det. Er så deilig å få komme seg ut å gå en tur. Det gjør så godt for både kropp og sjel.  Jeg har også sykt lyst til å begynne på treningssenteret her, men koster veldig mye for medlemsskap, så jeg må vente til neste lønning iallefall før jeg kan kjøpe meg medlemsskap. Men det skal jeg virkelig få til snart! Så jeg kan trene litt når jeg er ferdig på jobb. Nå jobber jeg bare halv dag, og da er det jo perfekt å kunne få trent fra 12 og utover. Det er iallefall noe jeg skal prøve å få til, absolutt! Har så godt av det. Nå har jeg bestemt meg for å gå ned en del i vekt, og da må jeg trene og spise sunt. Skal kutte ut godteri, iallefall i ukedagene, det er det slutt på nå! :) Er ikke sunt for kroppen med masse godterier. Får jeg et sånt søtsug så tar jeg meg heller et eple eller et knekkebrød eller noe sånt. Det er mye mye bedre enn sjokolade og potetgull! ;) Har ikke bestemt meg for hvor mye jeg vil gå ned ennå, men skal vege meg nå i helgen og se hvor mye jeg veier og så finne ut hvor mye jeg skal gå ned. :)

Selfiee.. Hehe, tror jeg lider av et selfie-syndrom. For jeg tar selfie hele tiden x) haha!

Nå skal jeg ta å få sett PLL! Er så spent at det kribler i hele meg. Jeg håper dere har en super onsdag, uansett vær!
Vi snakkes igjen ganske snart!

Les mer i arkivet » September 2016 » Januar 2016 » Desember 2015

Hei! :) Mitt navn er Julianne og er 23 år gammel. Kommer fra ei lita bygd i Møre og Romsdal som heter Stranda. For øyeblikket er jeg uten jobb, men på leting. Det beste jeg vet er å tilbringe tid sammen med venner og familie. På denne bloggen kommer jeg til å blogge om hverdagen, inspirasjon, minner, tanker/meninger, spørsmålsrunder, vs'er og det som skulle falle meg inn. Om det skulle være noe, så ta gjerne kontakt, og legg meg gjerne til som venn. :)